Silja Jouluristeily 2016

Friday, 2 October 2020

Tapaninpäivän risteilyohjelma. Tapaninpäivän aamu alkoi leppoisasti brunssilla Grill House -ravintolassa. Merimaisemaa. Brunssin jälkeen kävimme Siljalandin pallomeressä uimassa. Saavumme Långnäsiin. Samoihin aikoihin meille oli varattuna tilaussauna ja kävimme rentoutumassa uima-altaassa ja saunan löylyissä. Saunomisessa tulikin hieman nälkä, mutta onneksi brunssia oli vielä tarjolla. Toiselle kierrokselle menimme buffetin puolelle. Risteilyn viimeinen ohjelmanumero oli koko perheen Taikashow...... minkä jälkeen esiteltiin m/s Baltic Princessin päällystö. Ja Harria pääsi halaamaan. Turku läheni kovaa vauhtia ja pian olikin aika laittaa tavarat kasaan ja siirtyä alas autokannelle. Joulun viettäminen toistamiseen laivalla oli erinomainen valinta. Ei stressiä jouluruokien hamstraamisesta tai valmistamisesta. Ei kiire minnekään. Valmiit pöydät odottivat ja joulun tutut elementit olivat mukana matkassa. Riika jouluristeilyn kohteena oli nappivalinta. Ehkäpä sitä vielä jossain vaiheessa kolmannellekin jouluristeilylle lähdetään.

Silja jouluristeily 2016 free

Somistusten parissa työskentelee vuosittain noin 30 suunnittelijaa, ja teema vaihtuu vuosittain. Perinne on yhtä vanha kuin itse tavaratalo, joka perustettiin vuonna 1902 ja muutti nykyiselle paikalleen 1915. Luistelemaan keskelle kaupunkia Aktiivinen risteilijä voi poiketa Kungsträdgårdenin luistinradall e, joka on kivenheiton päässä NK:n tavaratalosta. Luistimia ei tarvitse pakata mukaan reissulle, vaan ne voi myös vuokrata. Luistelun lomassa voi nauttia kuumaa glögiä piparkakkujen kera. Toinen perinteinen jouluherkku on sahramipulla, eli ruotsalaisittain lussekatt. Piparkakkutaidetta lapsille ja lapsenmielisille Myös Tukholmassa on Tallinnan PiparkakkuManian tapaan mahdollisuus käydä tutustussa siihen mitä piparkkutaikinasta on mahdollisuus saada aikaiseksi. ArkDes järjestää vuosittain suositun piparkakkutalonäyttelyn (Exercisplan 4, Skeppsholmen), jossa kävijä saa nauttia makeasta ja luovasta taiteesta. Kilpailun teema vaihtelee vuosittain, piparkakkutaloista on edellisinä vuosina leivottu esimerkiksi suurkaupunkeja ja teemana on ollut myös mm.

Mä ostin ison kasan erilaisia hajuvesiä ja muuta kosmetiikkaa. Esim. Victoria´s Secretin Strawberries & Champagne body mistiä tuli hamstrattua, kun se vaan tuoksuu niiiiiiiin taivaalliselle. Sinänsä onni, taisi mun mieskin hullaantua siihen tuoksuun... Yleensä laivalta tulee ostettua kamala määrä karkkia, mutta tällä kertaa kävi toisin. Toin muutaman hassun pussin karkkia ja pari karkkipurkkia ja muuten ostot olikin kosmetiikkaa. Kärryissä olikin melkoisesti tavaraa. Laitettiin matkaseuralaisen kanssa ostot yhteen, niin saatiin käytettyä molempien etusetelit pois. Käytiin vielä illalla Commodore Loungessa iltapalalla ja siellä tultiin kuitenkin siihen tulokseen, että tilataan seuraavaksi aamuksi aamupala suoraan hyttiin. Matkan varrella tuli kuvailtua Promenadea yläilmoista ja Atlantis Palacen hienoja portaita. Seuraava aamuna olikin kiva hereillä rauhassa ja odottaa, että aamiainen tuotiin hyttiin. Kun tässä postauksessa vielä väitin, että hyttiin tilattu aamiainen on suppea, niin voi kuinka väärässä olinkaan!

Silja jouluristeily 2016 2018

Kuten aiemmassa postauksessa mainitsin erilaisesta joulusta, niin päätin toteuttaa pitkäaikaisen haaveeni ja viettää Joulun laivalla. Sain vielä puhuttua äitin mukaan matkaseuralaiseksi. Olipa vaikea päättää, että lähteekö Ruotsiin vai Tallinnaan. Kummassakin vaihtoehdossa oli jo parhaat hytit myyty loppuun, eli sviitit. Koska oli kova halu päästä näkemään Silja Europan uudistukset, niin valinta oli Tallinna. Varattiin matka jo hyvissä ajoissa lokakuussa, joten hyttivalinta tuli tehtyä ihan sokkona, kun silloin ei vielä tiennyt minkälaiset uudistukset oli luvassa. Kesäisellä Tallinnan päivämatkalla DeLuxe -hytti palveli meitä kuitenkin hyvin, joten päädyttiin samaan vaihtoehtoon:) Satamassa oltiin taas hyvissä ajoissa, n. klo 13. 30. Odotustilaan pääsi kuitenkin istumaan vasta 14. 00 ja laivaannousu alkoi 15. 15. Olipahan odottavan aika taas kerran pitkä.. kulutin aikaa vastaanottaessa tuliaistoivomuksia ja joulutervehdyksiä lähetellen. Kun vihdoin viimein koitti se hetki, että päästiin hyttiin sisään, niin olin onnesta sekaisin!

1. Nettiauto vaihtoautot uudet
  2. Silja jouluristeily 2016 video
  3. Silja Opera aloittaa risteilyt Turusta Tallinnaan - Turku - Suomi24 Keskustelut
  4. Taivaallinen kinkkupiirakka ja 2 muuta helppoa ruokaa, joihin jämäkinkut voi heittää - Ajankohtaista - Ilta-Sanomat
  5. Menu 50 vuotisjuhlat movies
  6. Femmatori tuusula aukioloajat
  7. Silja jouluristeily 2016 helsinki
  8. Silja jouluristeily 2016 season
  9. Silja jouluristeily 2012.html

Merellä @ www.valkeatlaivat.net : Jouluristeily Turusta Riikaan m/s Baltic Princessillä 24.12.-26.12.2016

Tukholma hurmaa Blondin kaikkina vuodenaikoina, mutta joulunaikaan se on erityisen viehättävä. Joulunajan Tukholmassa yhdistyvät skandinaaviset perinteet ja keskieurooppalainen luksus. Suomalaiseen hillittyyn joulunaikaan verrattuna tunnelma naapurimaassamme on hilpeä, ja kaikkialla leijailee glögin ja sahramipullien tuoksu. Tällä reissulla jouluiselle Tukholmalle oli aikaa vain laivan satamassa oloajan verran. Vanhankaupungin joulutori täyttää tänä vuonna 100 vuotta 1300-luvulta alkaen rakennettu Tukholman vanhakaupunki on suomalaisten suosituimpia vierailupaikkoja, ja harva Blondinkaan Stockiksen reissu jää Gamla Stan -visiittiä vaille. Stortorget-aukio onkin vanhankaupungin keskus, jonka ympärille on onnistuttu luomaan tyypillistä ruotsalaista tunnelmaa vanhoine puhelinkioskeineen ja pikkutarkasti ylläpidettyine rakennuksineen. Se on kuin karamelli! Gamla Stanissa voi nauttia vanhanajan joulutunnelmasta Stortorgetin joulumarkkinoilla. Tänä vuonna 100 vuotta täyttävällä joulutorilla on 41 kojua, joista voi ostaa niin käsitöitä kuin nautti kuumaa glögiä, vohveleita, hattaroita tai vaikkapa joulumakkaraa.

Päädyttiin muumihuopiin, mutta koska niitä ei ollut enää laivalla yhtään, niin se tarkoitti pikapyrähdystä terminaaliin. Sieltä onneksi saatiin huovat:) Pakkailun aikana mietittiin, että mitä syödään maissa. Käydäänkö kotimatkalla pizzalla, tehdäänkö kotona ruokaa vai mitä. Äiti ehti jo laittaa sen miehen kauppaan ostaa meille kasvisrisottoon tarvikkeet, mutta näitä pohtiessa tulikin törkeän kova nälkä, joten ennen maihin saapumista oli kuitenkin pakko käydä vielä syömässä Grill Housessa Striploin ja juustolautanen jälkkäriksi. Täydellinen lopetus risteilylle!! Oli muuten taas kerran niin herkullinen annos, että meinasi viedä kielen mennessään. Pakko tässä lopussa vielä hehkuttaa tätä Marc O'Polo Annette -laukkua, jonka ostin ihan ensimmäiseltä Silja Europa -risteilyltäni. Kiva muisto niiltä ajoilta ja oli juuri sopivan kokoinen veska tuolla laivalla. Kokonaisuutena matka oli ihan kiva, mutta monia miinuksiakin oli. Jos joskus vielä lähden uudelleen jouluristeilylle, valitsen kyllä Ruotsin...

Sukellus pumpuliin: Silja Serenade 18.01.-20.01.2016

Tuntui vähän et tää oli enemmänkin sellainen juoppojen jouluristeily:( tai ehkä ne odotukset oli vaan liian korkealla. Meillä alkoi muutto just ennen joulua, joten siihen muuttorumbaan risteily toi ihanan hengähdystauon ja sai vähän edes rentoutua noiden kauneushoitojen merkeissä:) ja vaikka tähän postaukseen onkin liittynyt negatiivisia asioita, niin haluan hehkuttaa kauneushoitolan työntekijää Elikaa. Ihana ihminen! <3 ja toinen positiivinen asia oli se, että yksikään vessa ei ollut ongelmallinen matkan aikana, vaikka juuri ennen joulua uutisoitiin mun kauhuksi noista ongelmista. Kiitos Sija Europan miehistölle matkasta, toivottavasti tavataan taas pian! :)

Aikaisemman kokemuksen innoittamana lähdimme toistamiseen viettämään joulua laivalle. Koska Tukholma kohteena alkaa olla jo aika tuttu, päätimme täällä kertaa kokeilla m/s Baltic Princessin jouluristeilyä Riikaan. Aikataulu tällä risteilyllä oli kiireetön ja kaikki matkalla mukana olleet olivat risteilyllä, toisin kun Helsinki - Tukholma -reitillä, missä matkustajia otetaan kyytiin molemmista satamista. Vuonna 1992 perustettu Joulumaa ry. oli suomalaisten yritysten yhteinen aatteellinen järjestö, joka vei suomalaisen joulun ja erityisesti joulupukin sanomaa kaikkialle maailmaan. Vuodesta 1996 lähtien Silja Linen on saanut toimia joulupukin virallisena laivayhtiönä. Joulumaa ry:n toiminta loppui vuonna 2000 ja toiminta jatkui 1. 3. 2000 perustetun Joulupukkisäätiön toimesta, jota Silja Linen on ollut alusta lähtien tukemassa. Jouluaattoaamun koittaessa lähdimme ajelemaan kotoa kohti Turkua, minne saavuimme juuri sopivaan aikaan, kun autojen lähtöselvitys oli jo alkanut. Olimme siis varanneet 40 euron lisämaksusta autolle pysäköintipaikan autokannelta.